Volg ons voor de laatste updates

 

Digitaliseren in de horeca: Document- en contractmanagement

digitaliseren in de horeca
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Klanten, personeel, inkopen, vergunningen; als horecaondernemer heb je je handen vol en digitaliseren in de horeca heeft dan niet echt prioriteit. Toch is digitaliseren precies wat al die takken van sport makkelijk beheersbaar maakt. Alle documenten op één plek en áltijd toegankelijk. Met een online document management systeem wordt digitaliseren in de horeca een eitje.  In een document management...

Lees verder

Gebruikerstip: Openen in nieuw tabblad

Gebruikers-tip-dms-cloudcompagnon
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Nieuwe gebruikerstip: Openen in nieuw tabblad, zodat je eenvoudig kunt switchen tussen relaties, dossier en documenten in ons document management systeem. Met onze tips en tricks zorgen we ervoor dat jij maximaal kunt profiteren van alles wat ons systeem te bieden heeft. Deze tip gaat over de standaard browserfunctie ‘Openen in nieuw tabblad’ binnen CloudCompagnon. Zo kun je gemakkelijk switchen...

Lees verder

Wat is een document management systeem (DMS): hoe werkt het?

wat-is-een-document-management-systeem_CloudCompagnon
(Leestijd: 6 - 12 minuten)
Je hebt gezocht op “wat is een document management systeem”. In dit long-read artikel vertellen we je alles wat je moet weten over een DMS en document management. Aan het einde van dit blog weet jij dus precies of jouw organisatie een DMS nodig heeft en waarom en natuurlijk wat voordelen en de kosten zijn.  Wat is een document management systeem? De definitie van een DMS Een document management...

Lees verder

Sorry, ik ben op vakantie! | Werkoverdracht 2.0

vakantie, werkoverdracht, documentmanagement
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Vakanties zorgen altijd voor een bepaalde mate van onrust. Collega’s zijn afwezig, andere collega’s moeten het overnemen na werkoverdracht en de klant moet maar even wachten op zijn document, contract of andere communicatie. Toch? Nou, nee! Met een goed document managementsysteem ben je nooit op vakantie. Voor de klant tenminste. Want dankzij centrale opslag heeft iedereen met de juiste rechten...

Lees verder

Schaalbaar documentmanagement voor MKB | CloudCompagnon

Schaalbaar documentmanagement voor MKB
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Met schaalbaar documentmanagement voor MKB zorg je ervoor dat je document management systeem kan meebewegen met je bedrijf, of je nu groeit of krimpt. Dit is een must voor eigenlijk iedere organisatie. Wanneer je een goede workflow hebt gevonden waar het gaat om het beheer van documenten, wil je niet opnieuw moeten beginnen omdat het systeem niet meer voldoet. Met CloudCompagnon heb je schaalbaar...

Lees verder

Gebruikerstip: Full Screen bestanden bekijken

Gebruikerstip, full screen, CloudCompagnon
(Leestijd: 1 - 2 minuten)
Nieuwe gebruikerstip: Full Screen bestanden bekijken voor maximaal gemak en efficiënt werken met ons document management systeem. Met onze tips en tricks zorgen we ervoor dat jij maximaal kunt profiteren van alles wat ons systeem te bieden heeft. Deze tip gaat over het openen van documenten. We vertellen je meer over twee functies die je kunnen helpen om meer uit CloudCompagnon te halen.  Openen...

Lees verder

Eenvoudig document management systeem: CloudCompagnon

eenvoudig document management systeem
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Of je nu 5 medewerkers hebt of 50; met een eenvoudig document management systeem stroomlijn je alle informatiestromen binnen je bedrijf. Documenten worden centraal opgeslagen, zijn altijd en overal toegankelijk en je bepaalt zelf wie toegang heeft tot welke informatie. Daarnaast koppel je met de CRM functionaliteit je klantenadministratie aan je document management zodat je altijd alle gegevens...

Lees verder

Document management in de informatiemaatschappij

Document management in de informatiemaatschappij
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
‘Sorry, ik kan uw gegevens niet vinden.’ ‘Ik denk dat uw contract is kwijtgeraakt.’ Deze vreselijke zinsnedes al eens moeten aanhoren aan de telefoon? Of, erger nog: tegen een klant moeten zeggen? Het gebeurt steeds vaker dat documenten zoekraken of zelfs uitlekken. Onze wereld, de informatiemaatschappij, draait om informatie, data, gegevens en we zijn er met z’n allen non stop mee bezig. Maar structuur?...

Lees verder

Digitaal documentmanagement voor zorgaanbieders

digitaal documentmanagement voor zorgaanbieders
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Met digitaal documentmanagement voor zorgaanbieders kunnen zorgboerderijen en dagbestedingen beter cliëntgerichte zorg bieden. Juist doordat je alle informatie op een centrale plek hebt en iedereen toegang heeft tot digitale dossiers, voorkom je fouten en is er één lijn in de zorg. Bovendien kun je familie, mantelzorgers en andere zorgverleners toegang geven tot verslaglegging en andere informatie....

Lees verder

Jouw Online Document Management Oplossing - CloudCompagnon

cloudcompagnon-online-documentmanagement-oplossing
(Leestijd: 3 - 6 minuten)
Je hebt dat ene belangrijke document nodig dat je collega voor haar zwangerschapsverlof aan jou heeft overgedragen, maar de meest recente versie is nergens te vinden. Herken je dit vervelende probleem? Vooral wanneer je in een bedrijf met meerdere collega’s in dezelfde documenten werkt, kan het ontzettend lastig zijn wanneer deze documenten niet op een vaste plek staan. Wat jij nodig hebt is de...

Lees verder

Digitaal contracten ondertekenen met CloudCompagnon

Digitaal contracten ondertekenen
(Leestijd: 1 - 2 minuten)
Digitaal contracten ondertekenen wordt steeds normaler. Dat kan ook bijna niet anders in een tijd waarin we elkaar oproepen om goed na te denken voordat je iets print en waarin er zó weinig post gestuurd wordt dat PostNL de tarieven moet verhogen om rond te komen. En wij zouden niet jouw Cloud Compagnon zijn als wij digitaal contracten ondertekenen niet mogelijk maakten voor jou, je collega’s én...

Lees verder

Online contract management: baas over je contracten en abonnementen

online-contract-management-cloudcompagnon-dms
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Iedere organisatie heeft baat bij online contract management. Iedere organisatie heeft tenslotte contracten, maar controle en het goed managen van die contracten; dát is een ander verhaal. Het zicht op het aantal contracten en abonnementen gaat snel verloren en 70% van de contracten wordt stilzwijgend verlengd. Als dat stilzwijgend verlengen jou vaak onbewust ‘overkomt’ dan heb je geen controle....

Lees verder

Van offline naar online document management: 5 tips

cloudcompagnon-voorjaarsschoonmaak-document-management
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Van offline naar online document management? Maak er een voorjaarsschoonmaak van! De Lente breekt aan en veel mensen krijgen daar kriebels van. Niet kriebelende neuzen door hooikoorts, maar schoonmaak kriebels. Ze willen alles opruimen en opfrissen. Met een schone (en vooral geordende) lei de rest van het jaar in. En die voorjaarsschoonmaak hoef je echt niet alleen in het huishouden te doen. Gebruik...

Lees verder

Documentmanagement binnen zorginstellingen: 9 pijnpunten

documentmanagement-zorginstellingen-9-pijnpunten
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
Iedere organisatie begint klein, waardoor documentmanagement binnen zorginstellingen in eerste instantie nog overzichtelijk is. Met een mappenstructuur kom je al een heel eind. Maar wanneer meer mensen samen moeten werken, raakt het overzicht kwijt. Zéker wanneer er sprake is van meerdere locaties. Wij brachten 9 pijnpunten in kaart waar zorginstellingen (en zéker die met meerdere locaties) tegenaanlopen...

Lees verder

Elektronisch casemanagement in de pleegzorg: Focus op de kinderen

elektronisch-casemanagement-pleegzorg-cloudcompagnon
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Eén van de kwetsbaarste groepen in ons land wordt gevormd door de kinderen in de pleegzorg. Deze kinderen hebben veel liefde en aandacht nodig, maar bij de zorg voor hen komt veel papierwerk kijken. Voor de pleegouders, maar ook binnen de organisatie van de pleegzorg. Als je dit zou kunnen stroomlijnen en centraliseren, blijft er meer tijd over voor de kinderen en hun omgeving. Ruim 23.000 kinderen...

Lees verder

Informatiestromen in kaart brengen met een DMS

  • Eric Liefting
  • Blog
cloudcompagnon-informatiestroom-in-kaart
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
We leven in een tijdperk waarin het draait om informatie. Het huidige digitale tijdperk wordt gekenmerkt door een economie die draait op informatie en met name informatietechnologie. Het opslaan - en later delen - van informatie in digitale vorm is hier de belangrijkste ontwikkeling geweest. Stel je voor dat deze revolutie niet plaats had gevonden. De mensheid zou een stuk minder klaar hebben gekregen...

Lees verder

Procesoptimalisatie binnen je organisatie met een DMS

(Leestijd: 3 - 5 minuten)
Door binnen een Organisatie actief met procesoptimalisatie bezig te zijn, kan er veel resultaat behaald worden. Niet alleen komt het de kwaliteit van diensten of producten ten goede, ook levert het besparingen op. Door op veel vlakken winst te boeken omtrent efficiëntie en resultaat zal dit oplopen tot een groot geheel. "Small habits result in big changes". Wat is procesoptimalisatie? Voor organisaties...

Lees verder

Sneltoetsen – De ultieme guide voor snelkoppelingen

Cloudcompagnon-sneltoetsen-microsoft
(Leestijd: 4 - 8 minuten)
Sneltoetsen helpen je tijd te besparen bij je dagelijkse taken. Ondanks dat het slechts een hele korte tijd per sneltoets oplevert, tikt het behoorlijk aan als je elke dag achter je computer gebruikt maakt van Word, Excel en Powerpoint. Daarnaast is het hinderlijk om telkens je handen te verplaatsen van je toetsenbord naar je muis en terug, vooral als je gebruik maakt van een touchpad. Daarom hebben...

Lees verder

De 5 fases van documentbeheer binnen een organisatie

cloudcompagnon-5-fases-van-documentbeheer
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
Documentbeheer is een proces dat dagelijks plaatsvindt op de werkvloer. De meeste mensen staan hier nauwelijks bij stil totdat ze iets niet kunnen vinden. In veel organisaties is daarom veel te winnen op gebied van documentbeheer. wat zorgt voor lagere kosten, minder fouten en besparing van tijd. In deze blog leggen we je uit wat de verschillende fases van documentbeheer zijn en hoe je dit gestructureerd...

Lees verder

4 tips voor de implementatie van een document management systeem

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-4-tips-voor-implementatie-van-een-document-management-systeem
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Je bent een officemanager en hoort op de werkvloer al een tijdje verhalen van de werknemers dat ze uitdagingen hebben met betrekking tot documentbeheer. Friso kijkt vaak de documenten van collega’s na en zoekt zich te pletter tussen de vele verschillende documenten in zijn mailbox en het kost hem moeite het overzicht te bewaren. Sandra heeft moeite met alle verschillende contracten en overeenkomsten...

Lees verder

Digitaal ondertekenen: is het rechtsgeldig en hoe werkt het?

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-digitaal-ondertekenen
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Het digitaal ondertekenen van contracten en overeenkomsten vinden steeds meer organisaties belangrijk. Er zijn namelijk een aantal voordelen van digitaal ondertekenen ten opzichte van de traditionele natte handtekening. Toch roept digitaal ondertekenen ook in deze moderne tijd nog steeds veel vragen op. Waarbij rechtsgeldigheid de meest belangrijke is. Dit zorgt voor een drempel waardoor organisaties...

Lees verder

Documenten delen met gast- of raadpleeggebruikers, veilig en slim

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-documenten-delen-veilig
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Het versturen van documenten en bestanden via e-mail is niet de meest veilige manier om informatie te delen. Sterker nog in veel gevallen is dit een compliance issue. Het veilig delen van documenten, bestanden en dossiers is daarom een belangrijke functie van ons document management platform. In dit blog vertel ik je meer over onze mogelijkheden om veilig informatie te delen met behulp van CloudCompagnon. De...

Lees verder

Tweestapsverificatie - Wat is het en waarom is het belangrijk?

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-tweestapsverificatie-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Tweestapsverificatie of Twee Factor Authenticatie (2FA) zorgt voor extra beveiliging doordat je een extra manier van identificatie activeert. Hoewel tweestapsverificatie de beveiliging al drastisch verhoogd zijn er nog meer dimensies die je kan gebruiken om te zorgen dat hackers niet bij je online accounts kunnen.  De dimensies van authenticatie  Om te achterhalen of degene die achter de computer...

Lees verder

Workflow en contractbeheer met taken en notificaties

tips-en-tricks
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Door middel van taken en notificaties kun je verschillende processen in je organisatie efficiënter laten lopen. Denk aan een agile manier van werken creëren en een makkelijke en efficiënte manier van contractbeheer. Taken en notificaties is één van de functionaliteiten die het Document Management Systeem van CloudCompagnon te bieden heeft. Er zijn 4 manieren om taken en notificaties te gebruiken. Workflow...

Lees verder

Postregistratie met een document management systeem

cloudcompagnon-postregistratie-met-een-dms
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Bij je organisatie komt dagelijks via verschillende kanalen post binnen. Denk aan mails naar het info@... mailadres en brieven door de brievenbus. Vervolgens moeten de binnenkomende stukken naar de juiste persoon of afdeling worden gebracht. Hoewel dit voor kleine organisaties prima kan werken, wordt het zodra je organisatie groeit al snel een inefficiënte en onoverzichtelijke manier van postregistratie....

Lees verder

5 tips voor structuur op kantoor

cloudcompagnon-5-tips-voor-kantoor
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Beste ondernemer, wij begrijpen maar al te goed hoe druk de werkdag er voor jou uit kan zien. Met deze 5 handige tips en trucs kun je tijd besparen, structuur aanbrengen en grip krijgen op je zaken, zodat je jouw waardevolle tijd kan besteden aan andere belangrijke zaken.  1. Mappenstructuur netjes Een jungle aan mapjes en documenten wordt niemand blij van. Zorg dat je een duidelijk systeem hebt...

Lees verder

Contractbeheer - waarom het voor kleinere organisaties belangrijk is

cloudcompagnon-contractbeheer-voor-kleine-organisaties
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
Contractbeheer is het proces van het beheren van overeenkomsten. Van het aanmaken van het contract tot de ondertekening en uiteindelijk de eventuele verlenging of beëindiging. Contractbeheer hoeft niet alleen over contracten te gaan. Ook voor abonnementen, vergunningen en verzekeringen kan het nuttig zijn. Als je contractbeheer niet op orde is kan het veel tijd in beslag nemen, terwijl organisaties...

Lees verder

MKB: Wat is het verschil tussen CRM-systeem en DMS?

  • Tim Paap
  • Blog
verschil tussen crm en dms
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Het verschil tussen CRM-systeem en DMS is dat een CRM-systeem voornamelijk je klantenbestand beheert terwijl een DMS is gespecialiseerd op het beheren van documenten en gegevens. Wat is CRM? CRM staat voor Customer Relation Management. Het beheren van je relaties helpt je met het onderhouden en opbouwen van klantenrelaties. Dit zorgt ervoor dat je dichterbij je klanten staat en dat zorgt voor...

Lees verder

Efficiënt Document Management – 3 tips voor IT-bedrijven

cloudcompagnon-efficient-document-management
(Leestijd: 3 - 6 minuten)
Voor IT-bedrijven en functioneel beheerders is werken met juiste documentatie erg belangrijk. Door document management kun je grote hoeveelheden gegevens goed organiseren. Veel organisaties zijn afhankelijk van bijgewerkte documentatie voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Daarom is het belangrijk om het delen, aanpassen, versturen en vinden van documenten zo makkelijk mogelijk te maken. Bovendien...

Lees verder

Document management middelgrote organisaties - De top 5 besparingen

cloudcompagnon-dms-middelgrote-organisaties
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Een goed document management systeem is niet meer weg te denken bij de grotere organisaties. Een beetje CFO en CIO weet dat een DMS zichzelf in een half jaar terugbetaald. Het digitaal beheren van documenten, zoals klachten, contracten, overeenkomsten en kwaliteitsdocumenten zorgt voor een afdekking van risico’s en een reductie in FTE’s. Ook in middelgrote organisaties zien we steeds vaker dat er...

Lees verder

E-mails en Data: hoeveel is er eigenlijk?

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-infographic-hoeveelheid-emails-en-data
(Leestijd: 1 - 2 minuten)
Dat de wereld in een rap tempo digitaliseert is geen nieuws meer te noemen. Het internet en sociale media gebruik neemt al jaren toe en zal waarschijnlijk nog wel verder toenemen. Maar hoeveel wordt er nou precies gecommuniceerd via het internet? Ondanks dat het bekend is dat er veel (misschien wel iets te veel) wordt ge-e-maild, getwitterd en gescrolld op Facebook, zijn het alsnog verbazingwekkend...

Lees verder

E-mail management | 4 manieren om tijd te besparen met e-mail

  • Tim Paap
  • Blog
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Het afhandelen van e-mails lijkt wel nooit te stoppen. Je begint er de dag mee en sluit er mee af. Even snel een mailtje beantwoorden tijdens de dagelijkse Zoom vergadering of tijdens de lunch zorgt ervoor dat het lijkt alsof er geen eind komt aan de dagelijkse lading e-mails. Volgens het AD is 39% van de Nederlanders er maar liefst 1-2 uur per dag mee bezig. Deze tips helpen met het gestructureerd...

Lees verder

Document workflow | Traditioneel of agile wat zijn de voordelen?

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-wat-is-workflow
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Een workflow of werkstroom beschrijft hoe, door wie en in welke volgorde activiteiten worden uitgevoerd om tot een vooraf bepaalde uitkomst te komen. Als we het hebben over een workflow in een systeem, dan gaat het over het ondersteunen van een proces. Door een workflow te implementeren worden mensen en middelen efficiënter ingezet en kosten bespaard. Workflow is een belangrijk onderdeel van document...

Lees verder

Metadata: wat is het?

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-wat-is-metadata
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Metadata zijn kenmerken van gegevens of documenten. Deze kenmerken worden als labels of tags aan een bestand gehangen. Het grootste voordeel van metadata gebruiken in jouw organisatie is dat je documenten veel sneller terug kan vinden. De Netflix-methode als voorbeeld Onbewust maakt iedereen al gebruik van metadata. Denk bijvoorbeeld aan Netflix. Als je op zoek gaat naar een film of serie kun...

Lees verder

Versiebeheer: Google Docs vs. Document Management Systeem

  • Tim Paap
  • Blog
cloudcompagnon-versiebeheer-googledocs-dms
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
Versiebeheer met een document management systeem geeft meer mogelijkheden dan versiebeheer met Google Docs. De verschillen en voordelen van versiebeheer leggen wij je uit in deze blog. Maar eerst moet je weten wat er wordt bedoeld met versiebeheer. Wat is versiebeheer? Versiebeheer is het bijhouden van veranderingen van documenten en bestanden zodat alle versies beschikbaar blijven. Versiebeheer...

Lees verder

Wat is document management?

cloudcompagnon-wat-is-document-management
(Leestijd: 7 - 14 minuten)
Document management is een systeem of proces voor het beheren van verzamelingen documenten. Het beheer wordt gedaan door middel van functies zoals registratie, versiebeheer en indexering. Het doel van document management is: meer orde en efficiëntie in het beheer van je documenten. Document management is een proces dat op verschillende manieren gedaan kan worden.  Veel organisaties hebben onbewust...

Lees verder

Van archiefkasten naar digitaal archiveren

  • Dennis Roos
  • Blog
digitaal-archiveren-cloudcompagnon
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Nu we meer thuis zijn, draaien streamingservices zoals netflix en videoland overuren. Ook bij ons staat de tv wat meer aan. Overdag na school voor mijn dochters en ’s avonds voor papa en mama. Wat laatst opviel is dat archiefkasten, stapels documenten en dossiers door onze creatieve vrienden in Hollywood nog steeds worden gezien als hét rekwisiet om een kantoor omgeving neer te zetten, al dan niet...

Lees verder

7 factoren om te overwegen bij het selecteren van een DMS voor een kleinere organisatie

7 factoren bij selecteren van dms
(Leestijd: 3 - 6 minuten)
Een document management systeem (DMS) is ook voor verenigingen, kleinere organisaties en non-profit organisaties steeds interessanter nu we, meer en meer, gedwongen thuiswerken. Wanneer je organisatie gaat werken met een DMS, worden werkprocessen meer gestroomlijnd. Je vindt sneller de informatie die je zoekt en werk je veiliger samen aan documenten, dan wanneer je dat in een dropbox of andere online...

Lees verder

Thuiswerken: Hoe zorg je voor de beste fysieke en digitale thuiswerkplek

  • Dennis Roos
  • Blog
De beste thuiswerkplek
(Leestijd: 3 - 6 minuten)
De laatste maanden is de acceptatie van het werken vanuit huis noodgedwongen enorm toegenomen. Hoe creëer je nu de beste thuiswerkplek? Werkgevers over de gehele wereld hadden geen keuze meer en willen daarnaast alles doen om hun medewerkers gezond te houden, terwijl COVID-19 probeert de gehele wereld lam te leggen. Thuiswerken is het devies en daarmee komt hand in hand dat de werkomgeving verre...

Lees verder

E-mails ordenen en automatisch archiveren met CloudCompagnon

  • Dennis Roos
  • Blog
Aangespoelde flessenpost met e-mail en cloudcompagnon logo
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
E-mail boxen als verkapte archiefjes binnen je organisatie. We zien het regelmatig; medewerkers hebben hun eigen e-mail archiefjes vol belangrijke informatie die niet voor iedereen inzichtelijk is. Als een medewerker dan voor langere tijd afwezig is, of zoals nu regelmatig thuiswerkt, is het feest compleet. De functie van e-mails en documentmanagement Vanuit de documentmanagement gedachte zouden...

Lees verder

Heb ik als kleine of middelgrote organisatie een heel CRM nodig?

  • Dennis Roos
  • Blog
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Je draait al een tijdje redelijk goed met je familiebedrijf of organisatie. En je bent gegroeid naar een grootte die tussen de 5 en 20 medewerkers zit, waardoor de persoonlijke touch naar je klanten en leveranciers nog bijna vanzelf gaat. Felicitaties zijn op zijn plaats, want gezien het feit dat je mijn blog leest, heb je dit bereikt zonder te investeren in een relatiebeheer systeem ook wel CRM...

Lees verder

Contractbeheer: Zo raak je nooit meer een contract kwijt

(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Het niet (snel) kunnen vinden van een contract is op zijn minst een verstoring van je bedrijfsproces. In het ergste geval kan het zorgen voor een flinke kostenpost. Heb jij ooit iemand een ‘happy dance’ zien doen vanwege een stapel papierwerk? Juist! Tenzij je er beroepsmatig bewust voor hebt gekozen, is het niemands favoriet op de takenlijst. Naast de taken rond deze papieren documenten, kost...

Lees verder

Grip op versie chaos bij thuiswerken

  • Dennis Roos
  • Blog
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Nu we door COVID19 allemaal deel hebben genomen aan het grootste experiment voor thuiswerken ooit, drijven ook de pijntjes en frustraties rondom het samenwerken met documenten en bestanden langzaam naar boven. Voor ons niets nieuws, dit is immers ons vakgebied. Laat ik beginnen met het feit dat ik het geweldig vind hoe vindingrijk we allemaal zijn. Zelfs in situaties waar anders geen virtuele oplossing...

Lees verder

Het “nieuwe normaal” als katalysator voor digitaliseren van documenten en processen

  • Dennis Roos
  • Blog
coudcompagnon-rocketship
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
We zijn inmiddels redelijk gewend aan de min of meer geforceerde aanpassingen in het kader van COVID-19. Je kunt niet meer om de veranderingen heen. Niet alle aanpassingen wennen even snel, maar een aantal zijn toch wel verborgen diamantjes. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld heerlijk dat ik ’s ochtends niet meer de frustratie heb van ouders die de deuropening blokkeren zodat mijn kinderen niet...

Lees verder

Hulp bij thuiswerken Coronavirus (COVID-19)

  • Dennis Roos
  • Blog
Thuiswerken aan de keukentafel
(Leestijd: 1 - 2 minuten)
Voor ons is het de normaalste zaak van de wereld, werken vanaf een thuis of flexibele locatie. Los gezien van rondrennende kinderen, extra rollen WC papier en extra zakken koffiebonen, weinig spannends. Ons eigen online documentmanagement platform CloudCompagnon ondersteunt ons hier ook in.

Lees verder

Digitaal dossierbeheer in 4 stappen

Cloudcompagnon-digitaal-dossierbeheer
(Leestijd: 3 - 5 minuten)
Digitaal dossierbeheer is niet van de ene op de andere dag perfect ingericht. Zeker niet als fysieke documenten jouw startpunt zijn. Er zijn gaandeweg verschillende keuzes die je moet maken om het zo goed mogelijk in te richten. Ook is het belangrijk om vanaf de eerste stap na te denken hoe het digitaal dossierbeheer er in de toekomst uit moet komen te zien. Alleen dan kun je zorgen dat je er de...

Lees verder

Papieren documenten digitaliseren: Scannen naar pdf

  • Dennis Roos
  • Blog
old archive of documents in ordners
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
De ‘paperless’ office is voor steeds meer mensen realiteit. Veel bedrijven vinden het echter nog best ingewikkeld om een papieren archief naar een digitaal archief te transformeren. En logisch, want dit kan een flinke klus zijn. Toch heeft het scannen naar pdf of een ander bestandstype en vervolgens digitaal archiveren nogal wat voordelen: voor de toegankelijkheid van het archiefbeheer en voor degenen...

Lees verder

Het belang van goed versiebeheer

(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Wanneer er wordt samengewerkt, gaat een document al snel over meerdere schijven. Rapporten en offertes zijn bijvoorbeeld zelden een one man job. Sterker nog, vaak begint één medewerker het document te schrijven en wordt het op basis van voortschrijdend inzicht aangepast én gedeeld. Verschillende versies van hetzelfde document is dan al snel het gevolg. En in die rondzwervende varianten schuilt een...

Lees verder

Contracten, certificaten en vergunningen | RI&E horeca

contractbeheer-vergunningen-horeca
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
De Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) is een middel gericht op veilig en gezond werken. Het is belangrijk voor medewerkers omdat het iets zegt over hun arbeidsomstandigheden, maar ook verplicht voor de werkgever – ongeacht de omvang van het bedrijf. Het brengt onder meer in kaart hoe het is gesteld met contracten, certificaten en vergunningen die een rol spelen in de veiligheid en gezondheid...

Lees verder

10 voordelen van document management (DMS) voor MKB

CloudCompagnon - 10 voordelen van document management
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Het implementeren van een traditioneel document management systeem duurt vaak enkele maanden. Ook de aanschafkosten en licentiekosten zijn relatief hoog. Reden genoeg voor organisaties van 5 tot 50 medewerkers om dergelijke projecten niet door te zetten. Maar wat zijn nu de voordelen van document management voor deze kleinere organisaties. Zijn deze voordelen redenen genoeg om WEL een document management...

Lees verder

Horeca boekhouding: grip op vergunningen, abonnementen en inspecties

cloudcompagnon-horeca-boekhouding
(Leestijd: 2 - 3 minuten)
Het beheren van contracten, vergunningen, keuringen en inspecties is iets waar de meeste horeca eigenaren niet om staan te springen. Maar als dit deel van de horeca boekhouding goed geregeld is kun je veel tijd en ellende besparen zodat je je kunt focussen op de andere belangrijke zaken.  Natuurlijk begrijpen wij ook dat het lastige tijden zijn voor horeca ondernemers, maar tegelijk is dit ook...

Lees verder

3 pijlers voor succesvol contractbeheer

Cloudcompagnon-succesvol-contractbeheer
(Leestijd: 2 - 4 minuten)
Contractbeheer heeft tot doel om de interne organisatie inzicht te geven in lopende contracten en correcte contractuele afspraken. Het is de eerste stap van contractmanagement waarbij juiste administratie van informatie noodzakelijk is. Zo worden risico’s beperkt en beoogde benefits zoveel mogelijk benut (bron: NEVI). Hoe je contractbeheer succesvol en eenvoudig kunt doen met behulp van een document...

Lees verder

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE

Branches

Zorg en welzijn
Non-profit
Eventmanagement
Zakelijke dienstverlening
ICT
Onderwijs
Kunst en Cultuur
Bank en verzekering
Horeca en entertainment

Vestiging

Volendam Business Center
Bellstraat 5 (Boven)
1131JV Volendam

IBAN: NL77ABNA0484932535
BTW nummer: NL854888585B01
kvk nummer:
 62615726

Let's connect!

Over ons

Documentbeheer dat voor je werkt. Wij geloven in een applicatie op maat voor een betaalbaar bedrag. Toegankelijk en voor alle documenten die je nodig hebt. CloudCompagnon is het document management systeem dat vanuit deze overtuiging is geboren.

© CloudCompagnon B.V.