Skip to main content
papieren archief

De ultieme tip voor je papieren archief

Een papieren archief is eigenlijk niet meer van deze tijd. Het neemt ruimte in, is onoverzichtelijk én kost je veel te veel tijd om bij te houden. Daarom zijn we massaal gaan digitaliseren en organiseren in een document management systeem, zoals CloudCompagnon natuurlijk. En dat papieren archief? Dat doet het dus príma als brandhout, uhh papier. 
Als ondernemer kun je niet meer om duurzaamheid heen. Papier gebruiken we dus allemaal minder en alleen als het écht nodig is. Dat is natuurlijk ook een reden om steeds meer te gaan digitaliseren. En als alles gedigitaliseerd is, dan kan al dat papierwerk de deur uit natuurlijk. Maar omdat we dat kostbare papier nóg wel optimaal willen gebruiken, hebben we een heel slimme tip voor je.  

Maak er briketten van

De energiekosten zijn instabiel, hout is aan de prijs, maar toch wil je weleens lekker opwarmen. Dát doe je dus bij een lekker kampvuurtje, gemaakt met je eigen papieren archief. Via de tutorial op deze website kun je je overbodig geworden papierwinkel nog hergebruiken voor een sfeervol momentje met je collega’s, vrienden of familie. Let op: deze briketten moet je echt alleen buiten gebruiken en niet in je open haard ofzo. De stoffen in het papier zorgen namelijk voor stevige roetvorming en een schoorsteenbrandje loopt dan weer wél in de papieren. En daar zijn wij dan weer níet aansprakelijk voor. 

Durf je het niet aan? Dan kun je er natuurlijk altijd nog voor kiezen om je papierwerk in de versnipperaar te doen en dan zo naar de papierrecycling. Wordt er tóch nog wat nuttigs mee gedaan. 

Maak je papieren archief digitaal

Dit is natuurlijk allemaal heel ludiek. Feit is dat we graag allemaal het nieuwe jaar beginnen met een schoon bureau, opgeruimde mailbox en lege to do list. Overzicht. En in een digitaal archief of in een document management systeem in het bijzonder houd je dat overzicht. Puur omdat je alleen inzichtelijk maakt wat je nodig hebt. Zo kun je makkelijk samenwerken en informatie delen, to do-lijsten maken, projecten organiseren en werk delegeren. En het belangrijkste: dankzij de slimme zoekfunctie tot op documentniveau ben je nóóit meer wat kwijt. En dat is natuurlijk waarom het tijd is om je papieren archief vaarwel te zeggen.

Begin jij 2024 ook lekker georganiseerd? Vraag dan nu alvast je gratis demo aan en ontdek wat CloudCompagnon voor jou en je archief kan betekenen. 

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE