Skip to main content
relatiebeheersoftware

Relatiebeheersoftware gebruiken voor het benutten van verkoopkansen

 

Ondernemen draait voor de meeste bedrijven toch wel om het grijpen van kansen. Slimme innovaties, een gat in de markt, inspelen op de behoeften van klanten en letten op de juiste timing. Profiteer van je relatiebeheer. En daar kun je soms best een beetje hulp en overzicht bij gebruiken. Relatiebeheersoftware kan je helpen bij het benutten van die kansen. Puur omdat je ze kunt zien! 

Relatiebeheersoftware brengt al je relaties in beeld. Zo heb je al je klanten en leveranciers in één overzicht, inclusief alle belangrijke informatie die bij deze accounts hoort. Functies als gespreksnotities en reminders, maar ook het toevoegen van metatags maken dat je een heel arsenaal aan acties en gegevens kunt koppelen. Zo benut je, samen met je collega’s iedere mogelijke kans. Of je nu onderweg bent, thuis werkt of bij elkaar op kantoor zit. 

Actuele informatie voor een adequaat gesprek

In je relatiebeheersoftware sla je alle informatie over je klant op. Van de NAW-gegevens tot de gemaakte afspraken. Van de tekenbevoegde persoon tot zakelijke jubilea. Wellicht weet je ook welke andere leveranciers ze hebben en kun je daarop inspelen. Contracten, gespreksverslagen en bezoekafspraken; het staat allemaal bij elkaar. En vanwege de cloudomgeving kun je de gegevens altijd en overal opvragen. Zelfs als je nog even voor de deur staat, vlak voor je afspraak. 

Juiste tijd, juiste plaats met relatiebeheersoftware

Door slimme notificaties in te stellen mis je niets meer. Zo plan je regelmatig een bel- of bezoekafspraak, zodat je steeds in beeld blijft bij je klant én hij zich gewaardeerd voelt. Aandacht doet groeien. Bovendien kun je uit die gesprekken met je klant ook weer waardevolle informatie halen over zijn behoeften. Weer een verkoopkansje. Ook wanneer je weet dat een contract afloopt of de bestelde artikelen van je klant wel zo’n beetje op moeten zijn, kun je anticiperen door zelf contact op te nemen. En daar kan je systeem je bij helpen. 

Zien wat besproken is

Door gespreksnotities toe te voegen aan de klantgegevens, weet je altijd wat jij (en je collega’s) hebben besproken met je klant. Altijd fijn wanneer je bijvoorbeeld zelf niet op kantoor was of wanneer je accountmanager op pad is geweest. En wanneer een klant aangeeft dat hij een nieuw pand betrekt, een nieuwe productlancering heeft of een ander belangrijk moment heeft, kun jij daar weer een aantekening van maken of er een notificatie van maken. Zo benut je alle kansen die zich voordoen!  

Gebruik metatags in relatiebeheersoftware

En dan is er ook nog een minder persoonlijke optie: de metatags. In de relatiebeheersoftware koppel je metatags aan je klanten. Bijvoorbeeld: bouwbedrijf, gezondheid, kerstpakket, sportief, Amsterdam, Randstad, duurzaamheid, mondkapjes, fiets, of wat er ook maar relevant is ten opzichte van je klanten en jouw onderneming. Is het tijd voor een bepaalde sales activiteit, dan kun je met de metatags alle klanten filteren die mogelijk geïnteresseerd zouden zijn. Zo kun je gericht klanten benaderen voor je sales actie en is de kans van slagen natuurlijk ook groter! En wij zijn dol op verkoopkansen! 

CloudCompagnon als relatiebeheersoftware

Met CloudCompagnon organiseer je je relatiebeheer in hetzelfde systeem als je documenten. Sterker nog; je koppelt alle gegevens aan elkaar, zodat je nooit meer hoeft te zoeken. Hoe dat werkt? Dat laten we je graag zien in een demonstratie. Plan een vrijblijvende afspraak! 

 

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE