Skip to main content
relatiebeheer in cloudcompagnon

Relatiebeheer: je digitale vriendenboekje in CloudCompagnon

80% van je omzet komt uit 20% van je klantenbestand. Dat maakt meteen wel duidelijk dat relatiebeheer veel aandacht verdient. Sec gezien is relatiebeheer hetzelfde als het onderhouden van een vriendschap: je moet er moeite voor doen, maar wat je erin steekt, krijg je ook vaak terug en als je er geen aandacht aan besteedt, verwatert het. Alleen bij een vriendschap is dat vooral jammer en bij een klantrelatie kan het je geld kosten. Relatiebeheer is daarom ons thema voor het 2e kwartaal van 2023. 

En we beginnen meteen met de eerste tip van de maand:

Zorg dat je weet wie je klanten zijn

Wat je nodig hebt is een digitaal vriendenboekje. Je weet wie je klanten zijn, waar ze van houden, wat belangrijk voor hen is en hoe je ze kunt bereiken. En doordat het digitaal is, kun je er op ieder moment informatie aan toevoegen. Denk aan een gespreksnotitie, betaalafspraak of een contactpersoon binnen je bedrijf. 

Excelletje of een duur systeem?

Maar hoe doe je dat dan, zo’n ‘vriendenboekje’ bijhouden? Je kunt kiezen voor relatiebeheer in een Excelbestand, maar tenzij je goed bent met de codes binnen Excel, mis je daarbij belangrijke functionaliteiten. Dan heb je ook nog dure CRM-systemen die talloze functionaliteiten hebben die allemaal geïmplementeerd moeten worden. En dan moet je ook nog leren hoe het werkt. En niet vergeten je relaties te beheren, want dat zou je bijna vergeten met al die randzaken.

Relatiebeheer made simple

Wij houden niet van dure systemen of gebrekkige Excelletjes. In CloudCompagnon neem je je relatiebeheer op in je document management systeem. Hierin kun je álle bestanden van je bedrijf beheren en dus ook je klanten. Bovendien koppel je met metadata ook meteen contracten, facturen en andere informatie aan je klant. En een pasfoto, als je dat wilt. Zo heb je alles bij de hand in een betaalbare oplossing, waarin je samen kunt werken met klanten en relaties van over de hele wereld. Zolang je verbinding hebt met het internet! 

Je relatiebeheer altijd up to date

Bij relatiebeheer is het belangrijk om je klantgegevens up to date te houden. Zorg dus dat je met enige regelmaat door je contacten heen gaat, om eens te kijken of alle informatie nog klopt. Denk dan aan de contactpersonen, tekenbevoegden, adresgegevens of andere essentiële informatie die invloed kan hebben op jullie onderlinge relatie. En daar kun je ook best hobby’s, verjaardagen of kinderen aan toevoegen. Ook zakelijke contacten zijn tenslotte mensen die het fijn vinden als je weet waar ze van houden.

Wil je meer weten over relatiebeheer in CloudCompagnon? Stuur ons een berichtje! 

 

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE